Renovering!

Har varit lite dålig på att blogga senaste dagarna, sorry sorry. Men jag har fullt upp med renoveringen i lägenheten. I lördags revs hela köket ut, det gick oväntat bra och snabbt! Igår spacklade pappa taket och idag också, och jag har slipat lister och tapeter.. I morgon ska jag dit själv på dagen och måla listerna, det kan bli spännande! =) Men jag har ju faktiskt målat lite hos Malin o Joppe så lite har jag nog lärt mig denna sommarn förhoppningsvis! 

Lite bilder..

Pappa river överskåpen! 
 

Överskåpen borta.


Såhär ser det ut just nu. Fint va? =)

På torsdag är det sagt att det nya köket ska komma, och i helgen ska Jonas i så fall börja sätta upp det. Tror det kommer bli kanoners!

I lördags var vi hos Uffe på födelsedagsförfest. Det var full fart och himla trevligt! Trevligast var ju att Steffi var hemma på besök, det var längesen vi träffades nu! Trist ute på De Luxe dock, bara jag och Challan som gick dit och jag gick hem efter ca 10 minuter. Challan hade nog desto roligare! ;)

Steffi och Angelica i lördags, haha!



Idag har jag, mamma och pappa varit på ANA Sängar eller vad det heter här i Torpsbruk. Jag beställde en ny säng, en 1,20 säng med "sjupunkts-system" eller vad det nu hette.. Sju olika fjärdringszoner eller nåt likande i alla fall för att man ska sova rätt o skönt!

Nu ska jag sova (i min stenhårda gamla IKEA-säng) och hoppas inte jag vaknar förrän till helgen när vi börjar med köket!  Eller helst av allt när hela lägenheten är klar med köket, tapetsering, målning och golvbyte! Vill flytta in nu nu nu!
Godnatt!


Förresten, vi hittade en Expressen från 1962 bakom ett skåp i köket. Snacka om att det var dags för renovering! =)



Kommentarer
Johanna

Kusin kusin!

Vad ska du göra med din gammla säng? :P



Och säg gärna till om du är i lägenheten någon dag i veckan så kan jag kika förbi, är nyfiken ;)

2009-10-06 @ 12:57:54
URL: http://johanssonjohanna.blogg.se/
Jossan

Den gamla sängen ska jag ha i stugan i Halmstad sen!



Jag är i lägenheten varje dag nu så det är bara att ringa o kolla så är du välkommen förbi :) inte så mkt att se just nu dock, ser ut som det varit krig där inne! ;)

2009-10-06 @ 13:13:42
URL: http://juican.blogg.se/
Stephanie

Haha sjukt osmickrande bild ändå Jossan.. ;) haha!

2009-10-06 @ 15:43:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0