8:e oktober.

Idag har jag spenderat ännu en heldag i lägenheten. Fick en hel del gjort också, tack vare att Jonas, Anna och Daniel kom dit och hjälpte! Jonas murade till väggen i köket (eftersom typ halva väggen smulade sönder när vi tog bort gamla köket), Daniel målade taket i köket och tog bort det gamla golvet i köket och hallen och jag och Anna målade dörrfoder. Tack fina ni!

Miss Anna in action!


Grabbarna fixar o donar.



I morgon kommer IKEA-lastbilen med mitt nya kök!!!!
Fattar inte hur alla kartonger ska få plats i min lilla lya, men det går nog bra.. Tur att man slipper bära upp alla kartonger själv, puh! Ska även åka och kolla på ett golv på Beijers som Jonas hade hittat.. Är det fint så köper jag nog det! Ska ha nytt golv i hela lägenheten.. kommer bli härligt och fint tror jag! =)

Nu är klockan efter tolv och det betyder att det är den 8:e oktober idag. Då är det alltså exakt ett år sedan vi fick reda på att Aditro skulle lägga ner i Växjö och att vi alla skulle bli varslade. Vilken hemsk dag det var, många på jobbet grät och alla var chockade.. Kommer även ihåg när vi blev informerade att vi hade möjlighet att flytta med företaget till Östersund.. Vad vi skrattade åt den tanken, vem är så dum som flyttar dit liksom? Och se sen vart man hamnade..hmm..=) Ja, det var en väldigt trist dag i alla fall.. Tills dess att jag fick ett samtal från min mamma som berättade att min kusin Anne och hennes Jonas hade fått en son! Sötaste Elliot hade kommit till världen! Då blev jag glad ändå. =) Ett stort grattis till honom på ett års dagen! HURRA HURRA HURRA!

Jag & Elliot i november -08



Nu är det sovdags som alltid när jag bloggar! Har läst ut "Låt den rätte komma in" nu, så Camilla om du läser detta så lånar jag väldigt gärna filmen någongång!
Har inte heller några fler olästa böcker hemma nu.. Nån som har ett förslag på en bra bok??
Godnatt!


Kommentarer
Helen

Jag tänkte också på denna dag för ett år sedan.

Vi var många som satt och grät i kapp, jag började!!!! :) Fick ju infon först av alla "lipsillar" typ. hahah

2009-10-08 @ 15:10:10
URL: http://mufflonmedm.blogg.se/
Camilla

Hej,



Jag tar med filmen till Bruket när jag ska dit, eller om jag gör mej ärende till din lya...

Inte för man är nyfiken, inte,.....

Kram Milla

2009-10-08 @ 19:41:44
Anne

Åhh vår lille son man känner knappt igen honom på kortet då var han ju inte gammal. Du skulle sett honom idag när han åt tårta själv. För att slippa bli kladdig dök han ner huvudet och smaskade lite. Ska lägga in bilder på blogg och facebook så får du se. Tråkigt att bli av med jobbet men du hittar säkert något annat snart. Kram

2009-10-08 @ 20:08:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0