Livat värre på östkusten!

Hemma igen efter två underbara dagar på Öland och i Kalmar!
Å va trevligt jag haft! :)

Gårdagen började med att jag gick upp vid sex och styrde kosan mot Öland. När jag kommer fram så träffar jag Lasse, Rickard och Anna-Karin på ett supermysigt café och vi äter frukost där. A-K fyllde ju år så dagens skulle ägnas åt galna upptåg, det började med att vi åkte till ett ställe o körde något som heter Cross Cart. (typ som go cart) Det var spännande, jag har aldrig vågat göra det innan man nu vart jag tvungen. :)
Sen åkte vi till något som hette "Trollskogen" och där skulle jag och A-K gå en på en skattjakts-promenad som Lasse o Riffe fixat. Dom hade gömt presenter till födelsedagsbarnet längs vägen, vi hittade dom nästan utan hjälps alls.. hihi. Det var ingen liten promenix, 4,5 km vart den.
Sen vidare mot Långe-Erik för att titta på utsikten. Åkte till en pizzeria sen och åt kanongod pizza till lunch, sen efter det så släppte L & R av mig och fröken Sahlén mitt i skogen och vi fick ett par cyklar och så skulle vi försöka hitta hem. Gick inte superbra, cyklade vilse några gånger, men tilslut (även här utan nästan någon hjälp alls) hittade vi till Lasses place. (När vi körde vilse hittade vi istället till en helmysig strand där vi stannade vi ett tag så det gick ingen nöd på oss)
När vi kom hem sköt vi lite med killarnas otroligt häftiga pistol som dom köpt. Löjligt kul faktiskt, Lasse träffade nästan några som gick förbi dock.. haha. (Ingen riktig pikadoll såklart)
Senare på kvällen grillade vi och all cred till Lasse o Riffe, hur gott som helst vart det! Hade tänkt att festa till det och gå ut o sådär, men efter en hel dag med massa bus o lek orkade ingen av oss det. Drack lite skumpa o snacka massa skit sen gick vi o la oss runt halv två tiden.

Födelsedagsbarnet, aka fröken Sahlén.


Ett vrak på skattjakten. Där i låg en present :)


Den fina stranden vi hitta. Ser ut som Grekland lite, tycker ni inte?


Utsikten från Lasses stuga.


Ett glas skumpa i solen på kvällskvisten.


Fröken Sahlén, Bög-Riffe-Fnasket och Lasse-dejt.



Idag har jag och Anna-Karin legat på stranden och stekt. Det var gött, men det farliga var att det blåste lite så man kände inte riktigt hur mkt solen tog.. Så när vi kom hem från stranden ser jag lite smått bränd ut, o nu på kvällen så är mitt ansikte verkligen som ett stoppljus. Helt illröd. Men hoppas det går över i brunt snart.. :)

A-K steker.



I eftermiddags hade jag fått nog av galningarna från Östersund så jag begav mig istället mot Smedby och familjen Karlsson. Det var så himla roligt att träffa dom, har inte träffats sen jag var hemma från Östersund nån helg i november. Elliot hade blivit så stor och söt, förmodligen dubbelt så stor sen sist! :) Duschade när jag kom dit, kände mig som ett slet minst sagt. Blev bjuden på tacos och sen åkte vi in till stan för att kolla på Cajsa-Stina på torget. Hon var väl sådär, så när Anne hade fått höra den låten hon ville höra så åkte vi igen. Åkte till Trekanten så jag fick se deras nya tomt som dom köpt. I morgon börjar huset att byggas, och om ungefär en månad ska det vara klart så dom kan flytta in! Spännande!

Hörselskydd måste man ha när man är på rock-konsert :) Sötaste Elliot.


Fin-kusinen Anne!



Nu är jag som sagt hemma igen, är helt slut.. Men ingen rast o ingen ro, för i morgon åker jag till Halmstad igen! Klarar inte av att bara vara hemma när det är sånt underbart väder, man får ju passa på nu för tänk om det regnar resten av sommarn? Mm man vet aldrig.

Tack alla inblandade för två underbara dagar!!!

ps. detta kan vara det längsta inlägget nånsin. ds.


Kommentarer
Millan

Halloj!

Vem behöver Grekland när vi har Öland1?

Låter som din kompis hade en underbar födelsedag. Roligt med kompisar som gör sånt besvär för en.

Kramisar Millan



ps hälsa gänget i Halmstad. ds

2009-06-26 @ 09:22:20
Anne

Jättefint skrivet blev jätteglad. Så himla kul att ha dig som sällskap. Ta det lugnt med solandet nu. Kramisar

2009-06-26 @ 23:36:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0