Arbetslös!

Första dagen som arbetslös!
Tog mig en härlig sovmorgon till sisådär kl 11. Pratade med Steffi igår om att man vänder dygnet när man inte har något jobb, och jag verkar ju ha börjat redan nu. Låg uppe halva natten och läste "Ljudet av ditt hjärta", tänkte gå upp tidigt idag men det orkade jag ju inte.

Idag ska jag åka till Jula eller något liknande och köpa flyttlådor och börja packa ner lite smått. Mamma, pappa och Daniel kommer hit på lördag och då ska jag har städat och packat ner allting så det "bara" är att bära ner det till släpet. Dock ska vi ju bära upp alla tantens (hon som jag hyr lägenheten av) möbler också som nu står i Stephanie och Helénas förråd. Det är ju synd att jag inte har en liten trappa upp till min lägenhet heller, utan sju trappor! Men det kommer nog gå bra!

Igår var ju då som sagt sista dagen på jobbet.. Det kändes inte som sista dagen, kändes som en helt vanlig dag.. Ringde på som tusan, verkade som om hela landet kom på att det var EU-val igår och visste inte vart eller hur dom skulle rösta. Man kände sig som en maskin och upprepade samma sak 150 gånger ungefär. Det var lite konstigt att gå ut därifrån och veta att man inte kommer tillbaka, men det kändes också vääääldigt skönt! Efter tre och ett halvt år på Aditro kände jag att jag gjort mitt där. Men tack alla underbara människor som jag jobbat med genom åren, både i Växjö och Östersund! Ni har varit underbara!


Här sitter jag sista dagen på jobbet och läser bok när det är lungt mellan samtalen.. :)


Adios amigos!


 


Kommentarer
Ulle

Jag gillar verkligen reklamen på din blogg, skrattar varje gång:-)

2009-06-08 @ 13:38:20
URL: http://ulrikaaberg.blogspot.com
Jossan

Ja, jag undrar när den ska försvinna! Blir tokig på den! =)

2009-06-08 @ 13:39:24
URL: http://juican.blogg.se/
Anne

Nej det lyser ju upp hela sidan grön och fin och så skrattar jag varje gång. Hoppas det går bra med allt bestyr inför flytten. Fasen måste stoppa totten han håller på att dra fram alla sällskapsspel ur bokhyllan... Kramisar

2009-06-08 @ 14:40:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0