ett jobb hade suttit fint...

Idag är första dagen som jag känner mig missnöjd med att vara arbetslös. Innan har det varit så glassigt och skönt, men idag har det varit hemskt! Har inte gjort någonting alls idag, endast suttit vid datorn, kollat på film, läst o städat lite.. Hur kul jul är det? Inte kul jul alls om du frågar mig. Så nu blir det att ta tag i att söka jobb! Det ska jag ägna dagen åt i morgon så får vi se om jag hittar något..

Börjar även bli sjukt less på att bo ute hos föräldrarna i Torpsbruk.. Vill så gärna ha tillbaka min lägenhet nu nu nu men jag får inte den förrän sista helgen i september.. Förstår inte riktigt hur jag ska kunna stå ut. Har även bestämt att den ska renoveras en del innan jag flyttar tillbaka också.. Ska tapetsera överallt och då spakla igen alla småhål som varit.. Ska även riva ut köket och in med nytt, det ska bli riktigt skoj! Förhoppningsvis kan kaklet vara kvar för det är ju ändå helt ok och ganska nytt, men går det inte så får det bli nytt kakel också. Så nu måste jag snart bestämma vilket kök jag vill ha för det måste ju beställas.. Jag och Malin ska ändå till IKEA på torsdag så ska passa på och kolla då. Å jag längtar!

Trist att jag inte har ngn kamera/mobil nu för annars hade jag kunnat visa bilder från kräftskivan i helgen.. Eller jag gör så att jag snor några bilder från brorsan vetja.. =)

Anna, jag och Uffe i båten i fredags natt.


Anna är nöjd över alla kräftorna vi fick!


En del av gänget som åt upp vår fångst i lördags.



Nu är det sovdags igen! God natt, good night, gute nacht, buenas noches.. osv!



Kommentarer
Anonym

Ja visst börjar det bli segt att det inte finns några jäkla jobb här... Jag ska ju visserligen ta tag i pluggandet men känner mig lagom motiverad för det just nu=) Fördelen med att va arbetslös är att man skulle kunna ha kräftskiva vilken dag i veckan som helst...'cause there's no tomorrow!



Förresten, kalas på onsdag tycker jag! Utan kräftor..

2009-08-18 @ 01:10:32
URL: http://charlie8.blogg.se/
Erika

Men gumman varför ska du renovera köket i lägenheten?? Det är ju redan supersnyggt ju! Miss you! Puss.

2009-08-18 @ 12:54:36
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Jossan

Ja Charlotta, det vore kul med utgång i morgon! Får ringas senare!



Erika, jag hade inte tänkt att renovera köket men jag ska sätta in diskmaskin och det går inte som det är nu för köksbänken är så låg nu.. Så det ena ledde till det andra o nu ska jag renovera hela skiten. Bra också när/om jag ska sälja den, höjer ju värdet väldigt mkt med ett nytt fräscht kök.

Ses snart? Puss!

2009-08-18 @ 14:15:15
URL: http://juican.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0